شرکت تکامل غذا در سال 1385 فعالیت خود را در قالب شرکت سهامی خاص در زمینی به مساحت 2100 متر مربع با ظرفیت تولید 10 تن در روز آغاز نموده که این شرکت تا کنون به طور مستمر رشد کرده است و امروزه با به کارگیری دانش فنی روز، استعدادهای انسانی توانمند، توسعه مداوم کسب‌و‌کارها و ارتقاء خطوط و امكانات تولید، شرکتی پیشتاز و نوآور در اقتصاد ایران محسوب می‌گردد و یکی از بزرگ‌ترین شركت‌های صنعت قند پختی ایران به شمار می‌رود. به موازات رشد اقتصادی ایران، کاترین نیز به طور مستمر فعالیت‌های خود را در جهت رشد و اعتلای صنعت و با هدف تهیه، تولید و بسته‌بندی بهترین محصولات غذایی در كشور گسترش داد. در سال 1389 با اجرای فاز دوم کارخانه ظرفیت تولید از 10 تن در روز به 50 تن در روز افزایش یافت، همچنین با اجرای فاز سوم، در زمینی به مساحت یک هکتار و با زیربنای سالن 6000 مترمربع، ظرفیت تولید از 50 تن به 120 تن در روز رسیده است.

در بدو تاسیس، فعالیت این شرکت در زمینه تولید قند و بسته بندی شکر بود که با گسترش روز افزون سطح تخصصی در کادر علمی و فنی و تلاش در جهت بالا بردن مستمر کیفیت محصولات خود و جلب رضایت بیشتر مصرف کنندگان گام های موثرتری برداشته است از جمله به جهت خاص بودن تکنولوژی و روند تولید، قند این شرکت دارای گواهی نامه ثبت اختراع در سازمان مالکیت صنعتی کشور  با عنوان  تولید قند به روش تصفیه کاملا فیزیکی می باشد. این شرکت جهت ارتقاء سطح بهداشت در تولید نبات و صنعتی شدن آن و همچنین تضمین ایمنی این محصول موفق به تولید نبات سفید و زعفرانی به صورت صنعتی با استفاده از تکنولوژی و ماشین آلات مدرن، به روز و کار آمد شده است همچنین با بررسی و تحقیق در خصوص درک نیازمندی های منطقی حال و آینده مشتریان از طریق بازاریابی و تحقیقات لازم و با بررسی های به عمل آمده، واحد R&D را بر آن داشت تا جهت بهبود، کنترل و سهولت مصرف شکر برای اولین بار  اقدام به بسته بندی آن در اوزان 20 گرمی به صورت ساشه کند. در بخش فروش نیز با گسترده‌تر شدن هرچه بیشتر تولیدات و بازار شرکت قند کاترین تحولی بزرگ درزمینه پخش محصولات خود انجام داده است و سیستم پخش مویرگی و فروش و توزیع مستقیم به فروشگاه‌ها را ایجاد کرده است. اندیشه و تدبیر درست، برند کاترین را به سمتی برد که نام محصولات خود را با استفاده از کیفیت برتر در صنعت غذای ایران مطرح  و در اذهان جامعه شکلی مردمی پیدا کند و به عنوان یکی از پر افتخارترین کارخانجات قند، نبات و شکر در کشور بدرخشد.

علی امینی موسس و مدیر عامل شرکت تکامل غذا (قند کاترین) متولد سال 1348 در شهر آمل با مدرک کارشناسی صنایع غذایی از دانشگاه شهید بهشتی و کارشناسی ارشد مدیریت MBA از سازمان مدیریت صنعتی می باشد. ایشان سابقه مدیریتی 25 ساله در زمینه صنایع غذایی دارند که چندین دوره  آموزش تخصصی و مدیریتی را نیز در کشور آلمان و ایران گذراند و پس از چندین سال کار در صنعت قند و شکر توانستند با حرکت به سمت جلو و گام نهادن در مسیر تکنولوژی با افکار و اندیشه های تازه در سال 1385 با تفکری نو، شرکت قند کاترین را تاسیس کنند تا چرخ صنعت را این بار به مدد اندیشه و تفکر جدید و نیروهای جوان و با شعار تضمین کیفیت، سرمایه ماست به حرکت درآورد که در مدت زمان کوتاهی این شرکت توانست با جهشی عظیم در زمینه تکنولوژی تولید و علم آفرینی به سمت جلو حرکت کند.

 

ماموریت شرکت شامل دستیابی به اهداف زیر می باشد:

  • 1- تولید قند، نبات و شکر با ارائه  کیفیتی برتر بر اساس خواسته‌های مشتریان و رسیدگی به شکایات در راستای افزایش رضایتمندی مشتری و نیز افزایش ارتقاء سطح بهداشت محصولات غذایی و تضمین سلامت و  ایمنی مواد غذایی
  • 2- استفاده بهینه از تجهیزات و ماشین آلات و کاهش ضایعات و دوباره کاری ها و استفاده از نیروی جوان و کارآمد و اشتغال‌زایی و کارآفرینی در جامعه
  • 3- نوآوري و خلاقيت در زمینه تولید محصول جدید و سالم با استفاده از برترین تکنولوژی ها
  • 4- رعایت استانداردهای جهانی در تولید
  • 5- بررسی مداوم و سنجش ذائقه مخاطب ایران برای پاسخگویی به نیازهای متنوع مصرف کنندگان در صنعت قند، شکر و نبات به لحاظ کیفی و اقتصادی

شرکت تکامل غذا (کاترین) در طول دوران رشد پر شتاب و سريع خود از منزلگاه يك كارخانه كوچك به جايگاه رفيعی در صنعت قند، شکر و نبات دست یافته است. این شرکت همواره انجام تحقيقات، استفاده از خلاقيت، ارائه محصولات و خدمات شایسته در راستاي ايجاد شيوه ي زندگي سالم براي همه مشتريان در عرصه داخلی و خارجی، ايجاد رضايت در مصرف كنندگان، پاسخگويي به تحولات بازار، تعامل دائم با مشتريان به منظور ارائه محصولات و خدمات مطابق با نياز و طبع آنان و همچنین انجام تحقيقات علمي، استفاده از فرآيندهاي كنترلي دقيق با استفاده از بروزترین و جدیدترین تکنولوژی ها جهت حصول از کیفیت را به همراه رشد و توسعه ای پایدار در مسیر توسعه کشور بعنوان چشم اندازی در نظر خواهد داشت.

 

ارزش­هاي سازماني، زيربناي فرهنگ سازماني بوده و متمايزکننده يک سازمان از سازمان­هاي ديگر است. ارزش‏ها تمام خط قرمزهای سازمان است که به هیچ عنوان زیرپا گذارده نمی‏شود. ارزش‌های سازمانی در شرکت تکامل غذا  به شرح زیر می باشد:

  • مشتری مداری 

  • پویایی مستمر در تضمین کیفیت محصولات و خدمات

  • پایبندی به رعایت اصول اخلاقی

  • حمايت از خلق نوآوري و تجربه هاي جديد

  • مسئولیت‌پذیری اجتماعی و پایبندی به قوانین و مقررات

  • حفاظت از محیط زیست و کار

  • یادگیری و نوآوری

  • انضباط سازمانی، ایمنی و دقت

  • حذف مستمر اتلاف‏ها (ناب بودن)